احتجاجات حضرت زهرا (س)، منظومهای واحد و یک کل سازوار است که در هر برهه، بخشی از آن بر اساس اقتضاء مخاطب تبلور یافته است. ایشان اولین حامی مقام ولایت در تاریخ بعد از نبوت است. روششناسی احتجاجات ایشان، بر نظم منطقی و روشمندی درونی دلالت داشته و بر این نکته اشاره دارد که حضرت با مخاطب شناسی به دو بخش خاص و عام جامعه توجه داشته و با بررسی دقیق وضعیت جامعه بعد از رحلت، این جامعه را آسیب دیده از ارتجاع معرفی کرده است. نگاهی دقیق به منطق و نظامواره سخنان حضرت در خطبه فدک نشاندهنده بهرهمندی ایشان از انواع استدلال بر اساس تنوع مخاطب است. ایشان در میان صناعات خمس با استفاده از دو صنعت خطابه و برهان به اثبات مسائل امامت حضرت علی علیهالسلام اشاره کرده و در استدلالهای خویش از روشهای عقلی، نقلی و تاریخی بهره گرفته است و برای انواع مخاطب از هر دست، استدلال و دلیلآوری استفاده کرده است. این مقاله به روش تحلیلی به شناخت روشهای مورد استفاده در خطبه فدک پرداخته است.
احمدیان دلاویز, حسن و اسماعیلی, معصومه . (1401). روششناسی احتجاجات حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه در تبیین امامت. تاریخ اهل بیت علیهم السلام, 2(3), -.
MLA
احمدیان دلاویز, حسن , و اسماعیلی, معصومه . "روششناسی احتجاجات حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه در تبیین امامت", تاریخ اهل بیت علیهم السلام, 2, 3, 1401, -.
HARVARD
احمدیان دلاویز, حسن, اسماعیلی, معصومه. (1401). 'روششناسی احتجاجات حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه در تبیین امامت', تاریخ اهل بیت علیهم السلام, 2(3), pp. -.
CHICAGO
حسن احمدیان دلاویز و معصومه اسماعیلی, "روششناسی احتجاجات حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه در تبیین امامت," تاریخ اهل بیت علیهم السلام, 2 3 (1401): -,
VANCOUVER
احمدیان دلاویز, حسن, اسماعیلی, معصومه. روششناسی احتجاجات حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه در تبیین امامت. تاریخ اهل بیت علیهم السلام, 1401; 2(3): -.